Využívání hodnotících systémů
- Vysvětlit smysl a cíl hodnocení zaměstnanců
- Popsat systém hodnocení a jeho vazby na odměňování
- Popsat užívané metody hodnocení a proces tvorby hodnoticích standardů a kritérií
- Vysvětlit metody měření pracovního výkonu a přínosu konané práce podle zadaných kritérií
- Popsat postup zjišťování a vyhodnocování pracovní spokojenosti zaměstnanců
- Vysvětlit úlohu motivace zaměstnanců
- Uvést možnosti rozvíjení schopností a výkonu zaměstnanců
Orientace v problematice hodnocení zaměstnanců
- Uvést vnitřní a vnější faktory ovlivňující přístup organizace k hodnocení zaměstnanců Vysvětlit rozdíl mezi řízením pracovního výkonu a hodnocením zaměstnance
- Popsat stanovování úrovně odměny za práci v závislosti na typu a struktuře mzdy/platu
- Charakterizovat hodnoticí pohovor (školení hodnotitele, chyby atd.)
- Vysvětlit diference v přístupu k zaměstnancům a charakterizovat význam klíčových zaměstnanců
- Analyzovat výsledky měření individuálního a týmového výkonu a vyjmenovat činitele mající vliv na odměňování
- Prezentovat komunikaci pro sdělení výsledku hodnocení
- Popsat následná opatření po provedeném hodnocení
Vytváření systému odměňování
- Vysvětlit rozdíl mezi mzdou a platem, pojem zaručená mzda, určení platu, způsob stanovení mzdy/platu
- Vyjmenovat druhy příplatků ke mzdě (příplatky dané legislativou, jdoucí nad její rámec)
- Vysvětlit funkci pohyblivých složek, prémií a dalších odměn
- Charakterizovat vzájemný vztah jednotlivých složek mzdy/platu
- Popsat vliv změn v odměňování na organizaci a její zaměstnance
- Prokázat znalost legislativy související s odměňováním zaměstnanců
Vytváření a udržování systémů zaměstnaneckých výhod
- Vysvětlit pojem „zaměstnanecké výhody“
- Vyjmenovat typy benefitů, popsat vymezení cílových skupin
- Vysvětlit smysl a funkce benefitů, jejich výhody a nevýhody pro zaměstnance i zaměstnavatele
- Charakterizovat poukázkový systém jako součást benefitního systému
- Vysvětlit rozdíl mezi pevným a volitelným systémem zaměstnaneckých výhod
- Aplikovat znalosti pravidel administrace benefitního systému a související legislativy
- Využívání moderních poznatků pro hodnocení a odměňování zaměstnanců
- Vysvětlit funkci benchmarku, popsat jeho zdroje, realizaci a využití získaných dat
- Vysvětlit funkci HR controllingu
- Uvést vnější faktory působící na tvorbu odměňování podle oboru činnosti, skladby míst, kvality dostupných lidských zdrojů atd.
- Charakterizovat trh práce – zdroje a možnosti sledování, výstupy
- Vysvětlit pojem objektivní hodnoty jednotlivých pracovních míst, vyjmenovat základní kritéria pro její měření
- Identifikovat zdroje informací a práce s nimi
- Popsat vliv různých trendů v odměňování na příkladu fiktivní organizace