Management lidských zdrojů a personalista jako leader firemní kultury

  • význam a hlavní úkoly řízení lidských zdrojů,
  • role, funkce a osobnost personalisty,
  • tvorba strategie řízení lidských zdrojů,
  • interní komunikace, její důležitost a účinné prostředky,
  • vize společnosti, co vytváří firemní kulturu, práce s hodnotami.

a) Personalista jako expert na komunikaci a podporovatel týmové spolupráce

  • skupina versus tým, kdy je dobré podporovat týmovost,
  • role v týmu a jejich vliv na výkon a efektivitu,
  • komunikační dovednosti HR manažera,
  • práce s konflikty, HR manažer jako mediátor.

b) Popisy pracovních míst, kompetenční model

  • nové trendy při vytváření popisů pracovních míst,
  • popis a specifikace pracovního místa,
  • definování klíčových ukazatelů výkonu,
  • co je kompetence, jaké jsou klíčové kompetence,
  • obecný postup při tvorbě kompetenčního modelu a jeho návaznost do ostatních personálních procesů v praxi.

 

c) Efektivní získávání a výběr zaměstnanců, vedení výběrového rozhovoru

  • plánování lidských zdrojů,
  • způsob vyhledávání, třídění kandidátů, kritéria pro výběr,
  • vedení rozhovoru, hodnocení a výběr kandidátů na základě kompetencí a firemních hodnot.

 

d) Jak zvyšovat motivaci a hrdost zaměstnanců

  • motivační faktory při práci s lidmi,
  • zpětná vazba, pochvala a výtka,
  • trénink motivačních rozhovorů.

e) Řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců

  • význam, cíle, metody a způsoby hodnocení pracovního výkonu,
  • řízení pracovního výkonu v průběhu roku, zpětná vazba a specifika vytýkacích rozhovorů,
  • příprava hodnoticího rozhovoru a jeho vedení,
  • vyhodnocení a využití výsledků rozhovoru.

f) Systém odměňování a benefitů

  • strategie tvorby odměňování a benefitů, politika odměňování,
  • obsah a tvorba systému odměňování,
  • výběr vhodných benefitů a jejich výhodnost pro zaměstnavatele,
  • trendy a obliba benefitů,
  • systém odměňování a jeho vazba na další systémy řízení lidských zdrojů.

g) Systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců

  • plánování vzdělávání – analýza a identifikace potřeb vzdělávání a rozvoje,
  • vzdělávání pro různé cílové skupiny, vyhodnocení výsledků vzdělávání a jeho měření,
  • personalista jako trenér a školitel – metody, techniky a trendy.

 

h) Personální audit a jeho možnosti

  • co je a co není personální audit,
  • cíle personálního auditu,
  • metodika personálního auditu – co v auditované firmě probíhá,
  • kdy volit externí společnost (výhody a nevýhody),
  • prezentace výsledků auditu.